Αναστάτωση έχει προκαλέσει η είδηση ότι η Lufthansa ούσα απλώς μία ιδιωτική αεροπορική εταιρεία, πλην όμως... γερμανική, μαζί με Γερμανούς συμβούλους της κυβέρνησης έχει «προτείνει» σε βαθμό πίεσης στην ελληνική κυβέρνηση να μπει «λουκέτο» σε 22 αεροδρόμια της χώρας. Η εισήγηση αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται, αφού την ίδια πρόταση είχαν καταθέσει και την άνοιξη του 2013, την οποία φέρεται να υιοθετεί και η τρόικα. Η απάντηση του υπουργείου Μεταφορών αλλά και της ελληνικής πολιτειακής ηγεσίας ήταν αρνητική, όμως οι Γερμανοί επιστρέφουν ξανά θέτοντας επί τάπητος την ίδια πρόταση. Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, τα οποία έχουν ενταχθεί στην Ανώνυμη Εταιρεία διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου. Μέσα σε αυτά φέρεται να συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων (τέσσερα τον αριθμό), πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης, για τα οποία υπάρχει μελλοντικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης. Συγκεκριμένα, τα 22 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπά- λαιας, Καστελόριζου, Σητείας και Κάσου. Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλη Αλεβιζόπουλου, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση από διευθυντικά στελέχη της Lufthansa, που χωρίς καμιά θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας τον ρόλο τους ως ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας και ως άτυπων συμβούλων του Δημοσίου, εισηγήθηκαν να κλείσουν τα 22 αεροδρόμια. Η πρόταση, όσο σοβαρά και να ληφθεί υπόψη, δεν είναι εύκολο να υλοποιηθεί. Οι αντιδράσεις θα είναι πολύ μεγάλες, γι’ αυτό και η ελληνική κυβέρνηση έχει εκφράσει την κάθετη άρνησή της στο εγχείρημα. Ωστόσο όσο οι Γερμανοί επανέρχονται, και μάλιστα με τις ευλογίες της τρόικας, ο κίνδυνος θα είναι πάντα ορατός. Βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, η διάψευση από το ΤΑΙΠΕΔ ήταν κάθετη:«Ουδέποτε έχει τεθεί έως τώρα και ούτε πρόκειται να τεθεί στο μέλλον ζήτημα κλεισίματος των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας». Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα δημοσιεύματα αυτά διαψεύδονται κατηγορηματικά, ενώ υπενθυμίζεται ότι, αντίθετα, το ταμείο διενεργεί διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την αξιοποίηση δύο ομάδων που απαρτίζονται από 14 έως 20 περιφερειακά αεροδρόμια, μέσω παραχώρησης της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες.πηγη |
Τότε Luftwaffe, τώρα Lufthansa
Info Post
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου