Στο ελικοπτεροφόρο «Μιστράλ» που βρίσκεται στο γαλλικό ναυπηγείο STX στο Saint-Nazaire, δεν έχουν ακόμη υψώσει τη ρωσική σημαία, αλλά στο κατάστρωμα ήδη ακούγονται ρωσικά.
Στο λιμάνι έφτασε το ρωσικό εκπαιδευτικό πλοίο Smolny με 400 ναύτες. Δύο ομάδες των 200 ατόμων που θα εξοικειωθούν με τα συστήματα του «Μιστράλ». Το φθινόπωρο, όταν «το Βλαδιβοστόκ» - το πρώτο από τα δύο ελικοπτεροφόρα που παρήγγειλε η Μόσχα στην Γαλλία, ολοκληρωθεί σύμφωνα με το σχέδιο, θα πρέπει να υψωθεί η ρωσική σημαία, και το πλοίο θα ενταχθεί στο ρωσικό στόλο.
Οι Ρώσοι ναυτικοί καθυστέρησαν έναν μήνα: Θα έπρεπε να είναι στο Saint-Nazaire το Μάιο, αλλά καθυστέρησαν λόγω διακοπής του προγράμματος κατάρτισης του πλοίου τους. Στο γαλλικό ναυπηγείο όμως, όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα. Τον Μάρτιο, όταν Ρώσοι αλεξιπτωτιστές απομάκρυναν την Κριμαία από την Ουκρανία, «το Βλαδιβοστόκ» για πρώτη φορά ξεκίνησε τις δοκιμές στη θάλασσα. «Δεν σχολιάζουμε την πολιτική κατάσταση. Είναι η δουλειά των πολιτικών» - δήλωνε κατά το χρόνο ο εκπρόσωπος του ναυπηγείου, απαντώντας στο ερώτημα γιατί πωλεί τέτοια σύγχρονα όπλα η χώρα του, σε μια χώρα που παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και αναφλέγει ένα γείτονα με εμφύλιο σπαραγμό.
Και οι πολιτικοί σήκωσαν τους ώμους. Ο Γάλλος πρόεδρος Ολάντ ήταν μέλος της χορωδίας των Ευρωπαίων πολιτικών που απείλησαν τη Ρωσία με κυρώσεις, εάν δεν αφήσει μόνη της την Ουκρανία. Όμως, για την ακύρωση των συμβάσεων για το πρόγραμμα Mistral δεν θα μπορούσε να γίνει λόγος, υπό το πρόσχημα των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εγκεκριμένες κυρώσεις επικεντρώθηκαν κυρίως στους ανθρώπους γύρω από τον Βλαντιμίρ Πούτιν, στους οποίους έχει απαγορευτεί η είσοδος στην ΕΕ. Η ΕΕ έχει απαγορεύσει και την πώληση ρωσικών πλοίων σε χώρες της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ, η σύμβαση είναι ύψους 1,2 δισ. ευρώ, και καθορίζει την τύχη των 500 εργαζομένων του ναυπηγείου. Για το Παρίσι, το ερώτημα αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Σημαντικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις λαχταρούν για τις παλιές καλές ημέρες, όταν το μόνο εμπόδιο στην άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας με τη Ρωσία ήταν το μέγεθος των δωροδοκιών που ήταν εκεί να πληρώσουν. Και οι λομπίστες που εργάζονται για αυτές τις εταιρείες ακούραστα ζωγραφίζουν μαύρα σενάρια.
Τον περασμένο Μάρτιο, η γερμανική επιχειρηματική οργάνωση προειδοποίησε ότι η επιβολή αυστηρών κυρώσεων θα σήμαινε την απώλεια 300.000 θέσεων εργασίας. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι το Βερολίνο κορύφωσε την απειλή των κυρώσεών του μόνο λεκτικά.
«Αν ο χειμώνας είναι βαρύς, κανείς δεν θα ρωτήσει πού ήταν η αλληλεγγύη» - δήλωσε με τη σειρά του ο υπουργός Οικονομίας της Αυστρίας, ο οποίος ως εκ τούτου δικαιολόγησε τη συμφωνία της Βιέννης με την Μόσχα για την κατασκευή επί αυστριακού εδάφους του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου «South Stream» που παρακάπτει την Ουκρανία.
Χωρίς τους Ρώσους τουρίστες, δακρύζουν οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες ακριβών μπουτίκ στις κομψές ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Στις καλές εποχές, η νέα ρωσική γενιά άφηνε πίσω της χιλιάδες ευρώ κάθε μέρα. Στην αγορά πρόσφατα, είχε κυκλοφορήσει ένα νέο iPhone με επίστρωση χρυσού 24 καρατίων, και χαραγμένο το πορτρέτο του Πούτιν.
Αλλά σε σύγκριση με την πώληση των δύο σύγχρονων πολεμικών πλοίων, όλα αυτά τα πράγματα είναι λεπτομέρειες. Μια παράδοξη κατάσταση: Το ΝΑΤΟ κάλεσε πρόσφατα την Ρωσία ως εχθρό, και η Ρωσία πάντα θεωρούσε το ΝΑΤΟ ως εχθρό, ενώ οι μεγάλες χώρες της Συμμαχίας, όπως η Γαλλία, η Γερμανία ή η Ιταλία, προμηθεύουν με όπλα στον εχθρό. Ωστόσο, Γάλλοι διπλωμάτες επιμένουν ότι οι Ρώσοι δεν θα έχουν τα γαλλικά μέσα επικοινωνίας, οχήματα και ελικόπτερα, αλλά αυτοί θα έχουν τα δικά τους ελικόπτερα, τους δικούς τους πυραύλους και τα δικάτους συστήματα επικοινωνιών. Απλά δεν ξέρουν πώς να ναυπηγήσουν ένα τόσο σύγχονο πολεμικό πλοίο.
Τα ελικοπτεροφόρα δεν είναι για την άμυνα, αλλά και για την επίθεση. Το 2011, λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή των πλοίων, ο διοικητής του ρωσικού στόλου δήλωνε ότι αν το καλοκαίρι του 2008 είχε στη διάθεση του το «Μιστράλ» θα είχε κερδίσει τον πόλεμο με τη Γεωργία μέσα σε 26 ώρες και 40 λεπτά.
Πολύ καιρό πριν, ο Λένιν έλεγε: «Οι καπιταλιστές θα μας πουλήσουν το σκοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουμε». Έτσι μπράβο.
fox2magazine.net
Στο λιμάνι έφτασε το ρωσικό εκπαιδευτικό πλοίο Smolny με 400 ναύτες. Δύο ομάδες των 200 ατόμων που θα εξοικειωθούν με τα συστήματα του «Μιστράλ». Το φθινόπωρο, όταν «το Βλαδιβοστόκ» - το πρώτο από τα δύο ελικοπτεροφόρα που παρήγγειλε η Μόσχα στην Γαλλία, ολοκληρωθεί σύμφωνα με το σχέδιο, θα πρέπει να υψωθεί η ρωσική σημαία, και το πλοίο θα ενταχθεί στο ρωσικό στόλο.
Οι Ρώσοι ναυτικοί καθυστέρησαν έναν μήνα: Θα έπρεπε να είναι στο Saint-Nazaire το Μάιο, αλλά καθυστέρησαν λόγω διακοπής του προγράμματος κατάρτισης του πλοίου τους. Στο γαλλικό ναυπηγείο όμως, όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα. Τον Μάρτιο, όταν Ρώσοι αλεξιπτωτιστές απομάκρυναν την Κριμαία από την Ουκρανία, «το Βλαδιβοστόκ» για πρώτη φορά ξεκίνησε τις δοκιμές στη θάλασσα. «Δεν σχολιάζουμε την πολιτική κατάσταση. Είναι η δουλειά των πολιτικών» - δήλωνε κατά το χρόνο ο εκπρόσωπος του ναυπηγείου, απαντώντας στο ερώτημα γιατί πωλεί τέτοια σύγχρονα όπλα η χώρα του, σε μια χώρα που παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και αναφλέγει ένα γείτονα με εμφύλιο σπαραγμό.
Και οι πολιτικοί σήκωσαν τους ώμους. Ο Γάλλος πρόεδρος Ολάντ ήταν μέλος της χορωδίας των Ευρωπαίων πολιτικών που απείλησαν τη Ρωσία με κυρώσεις, εάν δεν αφήσει μόνη της την Ουκρανία. Όμως, για την ακύρωση των συμβάσεων για το πρόγραμμα Mistral δεν θα μπορούσε να γίνει λόγος, υπό το πρόσχημα των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εγκεκριμένες κυρώσεις επικεντρώθηκαν κυρίως στους ανθρώπους γύρω από τον Βλαντιμίρ Πούτιν, στους οποίους έχει απαγορευτεί η είσοδος στην ΕΕ. Η ΕΕ έχει απαγορεύσει και την πώληση ρωσικών πλοίων σε χώρες της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ, η σύμβαση είναι ύψους 1,2 δισ. ευρώ, και καθορίζει την τύχη των 500 εργαζομένων του ναυπηγείου. Για το Παρίσι, το ερώτημα αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Σημαντικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις λαχταρούν για τις παλιές καλές ημέρες, όταν το μόνο εμπόδιο στην άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας με τη Ρωσία ήταν το μέγεθος των δωροδοκιών που ήταν εκεί να πληρώσουν. Και οι λομπίστες που εργάζονται για αυτές τις εταιρείες ακούραστα ζωγραφίζουν μαύρα σενάρια.
Τον περασμένο Μάρτιο, η γερμανική επιχειρηματική οργάνωση προειδοποίησε ότι η επιβολή αυστηρών κυρώσεων θα σήμαινε την απώλεια 300.000 θέσεων εργασίας. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι το Βερολίνο κορύφωσε την απειλή των κυρώσεών του μόνο λεκτικά.
«Αν ο χειμώνας είναι βαρύς, κανείς δεν θα ρωτήσει πού ήταν η αλληλεγγύη» - δήλωσε με τη σειρά του ο υπουργός Οικονομίας της Αυστρίας, ο οποίος ως εκ τούτου δικαιολόγησε τη συμφωνία της Βιέννης με την Μόσχα για την κατασκευή επί αυστριακού εδάφους του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου «South Stream» που παρακάπτει την Ουκρανία.
Χωρίς τους Ρώσους τουρίστες, δακρύζουν οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες ακριβών μπουτίκ στις κομψές ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Στις καλές εποχές, η νέα ρωσική γενιά άφηνε πίσω της χιλιάδες ευρώ κάθε μέρα. Στην αγορά πρόσφατα, είχε κυκλοφορήσει ένα νέο iPhone με επίστρωση χρυσού 24 καρατίων, και χαραγμένο το πορτρέτο του Πούτιν.
Αλλά σε σύγκριση με την πώληση των δύο σύγχρονων πολεμικών πλοίων, όλα αυτά τα πράγματα είναι λεπτομέρειες. Μια παράδοξη κατάσταση: Το ΝΑΤΟ κάλεσε πρόσφατα την Ρωσία ως εχθρό, και η Ρωσία πάντα θεωρούσε το ΝΑΤΟ ως εχθρό, ενώ οι μεγάλες χώρες της Συμμαχίας, όπως η Γαλλία, η Γερμανία ή η Ιταλία, προμηθεύουν με όπλα στον εχθρό. Ωστόσο, Γάλλοι διπλωμάτες επιμένουν ότι οι Ρώσοι δεν θα έχουν τα γαλλικά μέσα επικοινωνίας, οχήματα και ελικόπτερα, αλλά αυτοί θα έχουν τα δικά τους ελικόπτερα, τους δικούς τους πυραύλους και τα δικάτους συστήματα επικοινωνιών. Απλά δεν ξέρουν πώς να ναυπηγήσουν ένα τόσο σύγχονο πολεμικό πλοίο.
Τα ελικοπτεροφόρα δεν είναι για την άμυνα, αλλά και για την επίθεση. Το 2011, λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή των πλοίων, ο διοικητής του ρωσικού στόλου δήλωνε ότι αν το καλοκαίρι του 2008 είχε στη διάθεση του το «Μιστράλ» θα είχε κερδίσει τον πόλεμο με τη Γεωργία μέσα σε 26 ώρες και 40 λεπτά.
Πολύ καιρό πριν, ο Λένιν έλεγε: «Οι καπιταλιστές θα μας πουλήσουν το σκοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουμε». Έτσι μπράβο.
fox2magazine.net
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου